Du är inte ensam!

Assalamoaleykom! 


Många känner sig ensamma och helt hopplösa när allt faller samman, det kan kännas som att allt är förstört och inget kommer hjälpa, att det är kört och att man är ensam, men tänk inte så... för ingen är ensam! Hur kan man vara ensam om Allah alltid finns där? Och Subhallah, det händer inte bara dig utan tänk att det finns de som har det så mycket värre...


Om du frågar mig vad jag vet om kärlek, skulle jag svara att det är allt om Allah. När tiden är väldigt svår, finns det inget sätt att vänta, när Allah lovar att han alltid kommer finnas där. Att Han ska välsigna oss med sin kärlek och hans barmhärtighet, Han tittar alltid på oss och leder oss, för Han vet vad som finns i alla våra hjärtan. Så, när du mår dåligt, vänd dig till Allah, för Han finns där! Han för oss från mörkret till ljuset, Subhanallah beröm tillhör dig för allt. Vi borde inte vara rädda för någonting, så länge vi följer hans vägledning.


Ibland, när världen inte är på din sida, vet du inte vart du ska eller vad du ska göra. Du bara gråter och det känns som att tårarna aldrig kommer ta slut... Du försöker leta efter en anledning att ersätta det som är borta, men kom bara ihåg, glöm inte, att du aldrig är ensam! Bara nå in i ditt hjärta så finns Allah alltid där. Genom sorg, glädje frid, allt- är du aldrig ensam.  Och när du längtar och tittar tillbaka, förbered dig för din framtid. Du ser att det här livet är en väg till det eviga livet, så gå den rätta vägen och paradiset kommer InshAllah att bli ditt hem!


När du säger: "Jag kan inte lösa det här" säger Allah: "Jag kommer vägleda dig"
När du säger "Jag känner mig så ensam" säger Allah: "Jag ska aldrig lämna dig, aldrig kommer jag överge dig ".
När du säger: "Jag kan inte" säger Allah: "Försök, jag är med dig"
När du säger "Jag förtjänar inte förlåtelse" säger Allah till dig: "Jag har förlåtit dig"
När du säger "Jag är rädd" säger Allah "Var inte rädd, jag är med dig, jag kommer att stärka dig och hjälpa dig"
När du säger "Jag är trött" säger Allah: "Kom till mig, alla som är tyngda av bördor, jag ska skänka er vila"
När du säger "Ingen älskar mig" säger Allah "jag älskar dig"
När du säger "Jag vet inte hur/vart man ska gå "säger Allah: "Jag ska visa dig vägen"
När du säger "Vilken väg har Gud för mig?" säger Allah "Ta den islamska vägen".
Och när du vill veta allt annat som Allah vill berätta för dig, läs koran!


   

Och det kommer finnas tid att lära sig allt om islam bara man vill, och inshAllah så vägleder Allah oss på den raka vägen! Må Allah sbt vägleda oss alla och vara med oss, Amin! // Syster A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0