Från hjärtat

Min tro, Islam är en vacker religion. Inte som många tycker och som förknippar denna underbara religion med förtryck, tvång, terrorism mm. Islam är mot allt detta. Blir så otroligt ledsen när folk bara ser Islam som något negativt. Det är bara brist på kunskap, och man vill alltid ha något att skylla på. Tyvärr råkar vi muslimer vara offren. Jag älskar min religon, den har gjort mig till den jag är idag. Genom Islam har jag fått lära mig meningen med livet, att vi finns här av en viss anledning. Jag har lärt mig att lära känna Allah, Den Allsmäkte, Den Nåderike, Den Barmhärtige och att det är Han som har skapat allt som finns på jorden och i himlen. Utan Gud skulle denna vackra religion inte existera. Inget kan förklara min kärlek till Islam. Utan min tro skulle jag inte varit den jag är idag. Islam har gjort mig till en starkare person! Alla kommentarer och blickar jag får på grund av att jag är muslim får mig bara mer och mer inse att jag gör det rätta.


Islam är mitt sätt att leva! Genom att följa dess regler och undvika det som är haram (otillåtet) och istället hålla mig till det som är haram (tillåtet) skyddas jag från det som inte är bra för mig. Min tro lär mig att vara ödmjuk, att behandla mina föräldrar på bästa möjliga sätt, att visa respekt för andra, att söka kunskap, att söka svar, att behandla andra vänligt, att bry mig om mina medmänniskor, att ha tålamod, den gör mig tacksam till Allah som gett mig allt, Han som har skapat allt, Den Evigt Förlåtande. Islam har lärt mig att jag inte ska frukta någonting förutom Gud, och att Han vet allt som är bäst för oss.


Jag kan inte säga att jag är den perfekta muslimen, vi alla gör våra misstag och synder, men vi måste inse våra fel, vända oss till vår Herre för att be om förlåtelse, och sträva efter perfektion, göra så goda gärningar som möjligt för Allahs skull för att en dag kunna uppnå vårt mål - Paradiset. Jag känner mig så tacksam över att jag har fått äran att få ha denna vackra religion som min religion. Det känns underbart att be mina 5 böner om dagen, att kunna vända sig till Allah över minsta lilla småsak, att läsa Koranen och göra zhikr, det renar mitt hjärta. Det känns så underbart att gå ut till och möta världen med min underbara sjal på huvudet. Islam har lärt mig att man är vacker oavsett hur man ser ut och att utseendet inte spelar någon roll. Och alla där ute som har fördomar om Islam, om ni bara visste vilken underbar religion det är!  




Må Allah sbt ge oss det goda här i livet och skydda oss från det onda, Amin! /Syster A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0