Vem vill ha förlåtelsen? Detta är Ramadan!

ALL LOV PRIS OCH TACKSAMHET TILLKOMMER ALLAH (SWT), VI TACKAR HONOM BER HONOM OM FÖRLÅTELSE OCH BER HONOM OM SKYDD. JAG BEVITTNAR ATT DET INTE FINNS NÅGON GUDOM VÄRD DYRKAN FÖRUTOM ALLAH (SWT) OCH JAG VITTNAR ATT PROFETEN MUHAMMED (SAW) ÄR HANS SÄNDEBUD.

LÅNGT INLÄGG MEN LÄS HELA, JAZAKOMO ALLAHO KHER!!

Oh min käre broder och syster!

Detta är Ramadan som närmar sig och många hjärtan längtar efter dens ankomst, i väntan på en hög nostalgi för denna heliga månad som är en månad av välgörenhet och välsignelse(baraka), en månad för förlåtelse och barmhärtighet.

Min käre broder och syster!

Allah swa har valt denna månad som innehar  många märkliga egenskaper, Allah har präglat denna månad med stora dygder, det är en månad för fastan som är en av islams fem pelare, fastan, människans dyrkan, är till honom och den utförs enbart till Allah. Vi belönas av honom stort. Det är under denna månad somparadisets portar öppnas och helvetes portar stängs ochupproriska demoner fastkedjas.

Min käre broder och syster!

Ramadan är en period som präglas av förlåtelse,vilket alla muslimer och troende är i behov av, om Allahswa skänker förlåtelsen till tjänare så har denne uppnått mycket av livets goda, många människor nekas paradiset på grund av att de inte uppnår denna förlåtelse. En tjänare hamnar i helvetet om han/hon inte harförlåtits.

Synder är orsak till all fördärv, olycka och motgång.

Synder skapar vidhet och mörker i människans hjärtan.

Detta är synder som kan vara ett hinder mellan dig och din Gud.

Min käre broder och syster.

Önskar du Gudsförlåtelse?

Du som är full av synder, här anländerperioden för förlåtelse, det kanske är sistachansen, du kanske inte hinner till nästa ramadan.

Lyssna på dem följande hadither som handlar om en flod av förlåtelse under denna välsignade månad.

Från Abu HurairaZ Allahs sändebud sa :"JDen som fastar under Ramadan med tro och hopp,blir hans tidigare synder  förlåtna.﴿ Sahih Bukhari

Från Abu Huraira: Allahs sändebudsa: "JFem böner, från fredag till fredag, och från Ramadan till Ramadan är en utplåning av handlingar mella, dem om man undviker stora synder dåblir  hans tidigare synder förlåtna.﴿ Sahih Muslim

Det är en stor nyhet, nyhet av förlåtelse, du som fastar Ramadan för Allahs skull, be om belöning, och få glada nyheten omatt du nått förlåtelsen med Allahs hjälp.

Min käre broder och syster!

Om du vill nå förlåtelse så fasta från det som är förbjudet innan du fastar från det som är påbjudet, din syn ska fasta, din hörsel ska fasta, din tunga ska fasta, alla dina kroppsdelar ska fasta. Allah SWT har förbjudit dig under fastans dag mat, dryck och det är tillåtet bara för att uppmärksamma dig att lämna det som är förbjudet (haram) i första hand.

Om du inte följer Allah befallning så lyssna på denna hadith :

Allahs sändebud sa:J "﴾Den som inte överger falska ord och gärningar, har inte Allah något behov för honom att lämna sin mat och dricka.” ﴿. (al-Bukhari)

SubhanAllah!man blir väldigthungrig och törstig under fastan, man ägnarsig åt bönentills man blir trött men man får ingen belöning för det,  för att maninte har övergett det som är förbjudet (haram).

Allah SWA är inte i behov av din hunger eller törs, men Allah vill ha annat från dig under fastan nämligen Gudsfruktan och dettaär målet, Allah har befallt Ramadan: TROENDE! Det är en plikt för er att fasta, liksom det var en plikt för dem som levde före er - kanske skall ni frukta Gud. ﴿

Gör gudsfruktan till en verklighet med att avhålla din tunga från tal, sänk din blick speciellt under sommar där man ser nakenhet runt om sig, och bevara din hörsel med en bra avsikt så kommer säkert Allah swa att förlåta alla dina synder och skänker dig Massor med belöning insha Allah.

Be under fastemånadens nätter:

Från Abu Hurairaz: Allahs sändebud sa: ﴾Den som fastar under Ramadan med tro och hopp, hans tidigare synder blir förlåtna.﴿ Sahih Bukhari

Oh Subhan Allah! Min bror och min syster det begränsade dagar du ställer dig framför Allah, du ber till Allah, du förtjänar denna förlåtelse, bestäm dig med gott hjärta och avsikt att be under fastemånadens nätter, lyssna på denna nyhet frånprofeten Mohamed J :Om en man ber med imamen tills han lämnar hans plats då räknas det för honom en uppställd natt.

Man får viskning från shaitan att man äter mycket under fastansbrytning, så när man vill gå till nattbönen (tarawih) så känner sig lat och trött så fårman inte den riktiga lusten för dyrkan.

Många av oss får så mycket shaitan viskning under isha bön så påminner honom om allt av och lät oss förstå att det är bara början av ramadan vänta tills imorgon och börja på riktigt tarawih böner, och så passerar fastan natt efter natt och vi har inte kanske hunnit gör bara lite tarawih böner.

Allmaktens Natt 

 

Från Abu HurairaZ: Allahs sändebud saJ: ﴾Den som står upp (för bön under natten) under Allmaktens Natt med tro och hopp om belöningar, hans tidigare synder blir förlåtna.﴿al-Bukhāri  och Muslim 

 

Det är en enda natt försök att utnyttja den så gott du kan med goda gärningar, ProfetenJgjorde itikaf de tio sista nätterna under ramadan för att få Allmaktens Natt, för han Allah swa har förlåtit dem tidigare och senare synder, så vi måste eftersträva efter att nå den vi som inte vet något om vårt öde och hur det kommer att se ut för vår del under domedagen, vi är i stort behov att tår i bön under Allmaktens Natt den natten som är värd 83 år.

 Allah säger i koranen Allmaktens Natt är mera värd än tusen månader;﴿

Min käre broder och syster

Vi guds namn så är vårt register fylld av synder och dåliga handlingar, ska vi inte tvätta dem under allmaktens natt en enda natt försök min bror att stå de tio sista nätterna under ramadan om du är uppriktig och vill begära Allahs nåd.

Min käre broder och syster:

Det är en massa floder av förlåtelse framför dig som rinner för din skull, skall du inte dopa dig i kanske du blir befriad från synd, rengöra åt dig många uppskrivna synd blad som du har gjort, kanske den förlåter synder mellan dig och Honom.

Min käre broder:

All Skäl till förlåtelse är avsedd för att du befrias från synder, och vid Allahs namn, han har inte öppnat paradisets portar bara för Han ska få dig in och han har stängt helvetets portar så du blir avlägsnat dig från den, Allah har fastkedjat de upproriska demoner för att du ska närma dig fram till Allah SWA och lyda Honom som kan vara en orsak till hans belåtenhet över dig och din lycka och din vinst.

Min käre broder och syster:

Hittar du någonsin en barmhärtig än din Gud och din herre- Han är den Rike som är Sig själv nog från dig och från din lydnad-Aldrig kommer du hitta det, titta han behandlar dig och hur du behandlar Honom, du syndar och han gömmer dig, och du syndar mer men Han är god mot dig, och du begår mycket synder och dåliga gärningar och Han kallar dig till förlåtelse:

Allah SWA säger i koranen: ﴾”SÄG [Muhammad] till Mina tjänare: "Om ni har gjort orätt mot er själva genom att överträda [Mina bud], misströsta då inte om Guds nåd. Gud förlåter alla synder; Han är Den som ständigt förlåter, Den som ständigt visar barmhärtighet!"﴿

Min käre broder och syster:

Imaginära denna vers hur Allah han gör sig god till Hans tjänare, Ja säger inte dem som vill göra det goda och det rätta men dem som förslösar sina själar- Allah sa inte (dem som var skyldiga till denna orätt) och Han inte heller ((dem som var olydiga), men Han sade  (Om ni har gjort orätt mot er själva genom att överträda [Mina bud],) och precis innan den stycke Han härkomst dig  SWA till Honom och sa: ( Mina tjänare) för att han ska upplysa dig vad än du Har gjort av dåliga gärningar och synder så du är fortfarande en av Hans tjänare och Han upplyste dig om att inte misströsta då inte om Guds nåd och har kunskap om att Allah förlåter allah synder – oavsett hur stora dem är- om du har ångrat dig från dem.

Frågan då är inte fastemånaden ramadan och vad den innehåller är för din skull och för att borra alla dina synder.

Förlåtna synder är ett hopp för dem rättfärdiga, här är Abdullah Ibn Massoud säger: (Jag önskade mig att Allah förlåtit mig en enda synd och min släkt är inte känd, Jag önskade jag Abduallah Ibn Rawthah, att Allah har förlåtit mig en enda synd .)

Men Subhan Allah! Det finns en del av muslimer som inte vill till sig själv förlåtelse och barmhärtighet, dem utnyttjade ramadan säsongen för lek och underhållning, de spenderar ramadans dagar  i det som är förbjudet (Haram) och vakade ramadans nätter i synder, de bara fick fler och fler synder och deras blad blev ännu svart.

Skall dem inte tänka över Jabers Ibn Samra Hadith Zsade:att Allahs sändebudJsa: ﴾Jibril kom och till mig:Oh! Mohammed någon får hans föräldrar gamla, han dör och han kommer in till helvete, och Allah avlägsnar honom, säg: amin; och jag sa amin; Oh! Mohammed om någon fastar ramadan och han blir inte förlåten, och han dör och han kommer in till helvete och Allah avlägsnar honom, säg: amin; och jag sa amin. Om du Mohamed nämns hos någon och han inte välsignar dig, han dör och han kommer in till helvete och Allah avlägsnar honom, säg: amin; och jag sa amin:﴿ Återberättad av Tabbarani.

La ilaha Illa Allah min bror! titta vem som ropar och vem som säger amin, roparen är Gabriel den bästa av änglarna och den som säger amin är Mohamed J , den bäste av människor och Allah säker besvarar hans rop.

Oh min käre broder min kära syster!

Har du undrat till vem alla dessa dygder är till?

Är den till änglarna?

Är den avsedd för Djur?

Nej! Min käre bror och syster:

Den är till dig och enbart för din skull så tänk och förnya din avsikt med fastandet utan att tveka.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0