JOMO'A MUBARAKA PÅ ER ! :D

ALL LOV PRIS OCH TACKSAMHET TILLKOMMER ALLAH (SWT), VI TACKAR HONOM BER HONOM OM FÖRLÅTELSE OCH BER HONOM OM SKYDD. JAG BEVITTNAR ATT DET INTE FINNS NÅGON GUDOM VÄRD DYRKAN FÖRUTOM ALLAH (SWT) OCH JAG VITTNAR ATT PROFETEN MUHAMMED (SAW) ÄR HANS SÄNDEBUD.

Assalamo Aleykom wa Rahmato Allah, må ni inshAllah läsa detta med bästa tillstånd av Iman, hälsa och kärlek !
Mindre än 3 dagar kvar nu till Ramadan känns helt underbart Alhamdulillah! Önskar er alla Jomo'a Mubaraka :) glöm inte att be Allah (SWT) välsigna vår älskade Sändebud (SAW), "Allahumma salli wa Salim Wa Barek 3ala Sayidina Muhammed" (100 gånger)

Allah (SWT) säger: Gud och Hans änglar välsignar Profeten; be Gud välsigna honom, ni troende, och hälsa honom med en vördnadsfull hälsning! [33:56]


Profeten Muhammed sade: "Den som välsignar profeten på morgonen 10 gånger och lika under kvällen min nåd kommer att hinna ifatt honom." [Tirmidhi]

Profeten  (SAW) sade också i en annan hadith som är återberättad av Tirmidhi, att det första folket till Profeten Muhammed (SAW) på domedagen är de som välsignar honom mest.

OBS!
Glöm inte att läsa surat Al-Kahf.

Jag tackar får mig, hoppas ni får en trevlig fredagskväll. Jazakomo Allaho kher!

Wasalam // Syster S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0