Al-hamdulillah!

Assalamo aleykom! Hoppas ni mår bra inshaAllah :)

Jag bara satt här och tänkte på allt möjligt. Något jag ofta tänker på är tacksamhet och dua. Allah har gett oss många böner att säga, så att vi kan be Honom om Hans hjälp och skydd för att ta oss igenom varje dag som går. Jag kan göra dua innan jag äter en stor biff som är så saftig och god medan andra är hungriga dygnet runt... det får mig att må så dåligt, att jag liksom får en god måltid och blir mätt medan det finns människor som dör av svält runt om i världen. Ibland tänker jag att jag inte förtjänar det, att de borde få äta istället för mig, men varför ska jag klaga? Jag har mat på bordet och tackar Allah att jag har det! Och det minsta jag kan göra är att be för mina behövande syskon och bidra med pengar. När jag blir sjuk här kan jag gå till doktorn för att bli frisk medan andra tyvärr inte har råd med sjukhus, men subhanAllah vi ALLA människor har fortfarande den bästa medicinen för att bli friska, och det är att göra dua till Allah att vi ska må bättre och ha en bra hälsa. Många oroar sig när de reser och blir rädda att någonting ska hända, men jag kan göra dua innan jag reser och ber till Allah att hålla mig säker, vem annars kan göra det? Jag kan göra dua att be Allah att hjälpa mig när jag är vilse och vill bli hittad. Jag kan göra dua när jag ska ha ett prov, när jag känner mig osäker, när jag känner mig ensam... Jag kan göra dua när jag har gjort något fel och be Allah om förlåtelse och be Honom om att min lydnad ska öka. Jag kan göra dua när jag kommer in i huset för att be Allah att ge mig frid. Jag kan göra dua jag böjer mig ner i sujood och be Allah om vad som helst. Jag kan göra dua om precis allt! Förstår ni vilken känslaa det är? Vem behöver en bästa kompis? Allah är den  jag snackar med mest av alla människor som finns i heeela världen, jag ber ju till Honom om allt MINST fem gånger om dagen al-hamdulillah!





MashaAllah, så kloka ord! Må Allah besvara vår böner, AMIN! // Syster A





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0