Bröder och systrar?

Assalamo aleykom mina ärade bröder och dyrbaraste systrar! Var på palestina festivalen med Hanna och andra systrar, Sundusa var också där :) Det var ganska lärorikt faktiskt, de nämde att trots alla problem som sker i världen så ska vi aldrig glömma bort våra syskon i islam, som tex i Palestina. Man kan antingen se allt och låta det vara, eller agera. Alla kan göra något. Det hjälper inte om man bara tänker på dem, be för dem, bidra med pengar osv. En sak jag tänkte nämna här på bloggen är hur vi muslimer använder orden bror/bröder och syster/systrar. Vi säger så till varandra, det har blivit en vana. Så när jag säger "mina syskon" menar jag inte mina biologiska syskon, alltså de som har samma föräldrar som mig, utan mina syskon i islam. Det finns faktiskt de som missförstår det. Och bloggen är både för bröder och systrar, tror majoriteten av läsarna är systrar men den är till för alla inshaAllah! Tänkte bara på peka det. Nu börjar klockan bli mycket, och jag och Hanna ska på arabiskan om cirka 11 timmar, måste ju hinna sova, äta och fixa till mig lite innan. OCH vakna till fajr. Glöm inte det, vakna i tid till fajr, det är oerhört viktigt. Godnatt! // Syster A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0