10 skäll

ALL LOV PRIS OCH TACKSAMHET TILLKOMMER ALLAH (SWT), VI TACKAR HONOM BER HONOM OM FÖRLÅTELSE OCH BER HONOM OM SKYDD. JAG BEVITTNAR ATT DET INTE FINNS NÅGON GUDOM VÄRD DYRKAN FÖRUTOM ALLAH (SWT) OCH JAG VITTNAR ATT PROFETEN MUHAMMED (SAW) ÄR HANS SÄNDEBUD.


Assalamo Aleykom wa Rahmato Allahi wa Barakato kära läsare, må ni befinna er i bästa tillstånd av Iman, hälsa och kärlek. Det här är inte ett inlägg direkt men tänkte bara dela med mig med en berättelse som berör mig lika mycket varje gång jag läser eller hör den. Hoppas ni tycker detsamma, jag ÄLSKAR den i alla fall!


Ibrahim Ibn Adham gick förbi en marknad i Al-Basra, människorna samlades runtom honom och sade:

"Varför besvaras inte vår bön?"

Han svarade: "P.g.a. att eran hjärtan dog av följande tio skäll"

- Ni känner Allah SWT men ändå lyder ni inte Honom
- Ni utropar er kärlek till Profeten (frid vare över honom) men avstår från hans Sunnah
- Ni reciterar Koranen, men ändå handlar ni inte enligt den
- Ni känner till shaytan men ändå samtycker ni med honom
- Ni utropar er kärlek till paradiset men ädnå så gör ni inte vad som krävs för den
- Ni utropar er fruktan för elden men ändå avstår inte från synder
- Ni säger "Sannerligen är döden sanning" men ni förbereder er inte för den
- Ni ägnar er åt att hitta andra människors brister samtidigt kollar inte åt era egna brister
- Ni äter från vad Allah SWT har försörjt er med men samtidigt tackar ni inte Honom
- Ni begraver era döda, men samtidigt tar ni inte lärdom från det

Jag tror nog att varenda en som läser detta tar åt sig eller känner igen sig i något. Så vi ska inshAllah alltid försöka ha denna i minnet, och varje gång vi gör något så försöker vi tänka på vad Ibrahim Ibn Adham sade till folket i Al-Basra!

Fi amanillah! // Syster S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0