InshaAllah!

Skall tvätta mitt hjärta med islam
(eller
In sha’ Allah)
en dikt av bror Abubakr


Jag skall tvätta mitt hjärta rent och fint
med den härliga Koranen, hjärtats medicin,
med kunskap om Profetens (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) sunnah,
någonting som varje muslim måste kunna.


Skall tvätta hjärtat med att vakna tidigt till fadjr,
samla goda gärningar och få mer ajar,
göra dikhr till min Skapare i ensamhet,
tvätta hjärtat rent med uppriktighet.


Befläckat vill jag ej att mitt hjärta skall bli,
för det är min svurna fiendes strategi.


Jag skall tvätta mitt hjärta med tålamod och uthållighet
genom att vakta min tunga och visa ödmjukhet.
Skall tvätta mitt hjärta genom att älska mina syskon i islam,
genom att godta det som är rätt och avstå från det som är haram.


Detta kommer jag göra med stolthet och stabilitet
med rak rygg och stadighet,
ända fram till dödsängeln skall komma
och ge mig den goda nyheten.


Men allt detta kan bara ske
om hjälp om jag ber min Skapare.


Skall tvätta mitt hjärta med islam, in sha Allah


Fina ord mashaAllah, må Allah vägleda oss alla till den rätta och raka vägen, Amin! / Syster A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0