I need Allah in my life!

Assalamo aleykom mina dyrbara syskon! Vet ni vad jag tänkte på? Hur otroligt mycket vi egentligen behöver Allah. Tro mig, vi behöver Honom mer än vad vi tror. Om det är någon som älskar dig mest så är det Han, som har skapat dig. Han vill hela tiden ditt bästa. Han har satt alla islamska regler eftersom att man Han vet vad som är bäst för oss. Och ibland, speciellt vid svåra situationer, glömmer man bort det. Men när du tvivlar på det, kom ihåg denhär påminnelsen som är en av mina absolut bästa favoriter!
När du säger: "Jag kan inte lösa det här" säger Allah: 
"Jag kommer vägleda dig"

När du säger "Jag känner mig så ensam" säger Allah: 
"Jag ska aldrig lämna dig, aldrig kommer jag överge dig ".

När du säger: "Jag kan inte" säger Allah: 
"Försök, jag är med dig"

När du säger "Jag förtjänar inte förlåtelse" säger Allah till dig:
"Jag har förlåtit dig"

När du säger "Jag är rädd" säger Allah:
"Var inte rädd, jag är med dig, jag kommer att stärka dig och hjälpa dig"

När du säger "Jag är trött" säger Allah: 
"Kom till mig, alla som är tyngda av bördor, jag ska skänka er vila"

När du säger "Ingen älskar mig" säger Allah :
"J
ag älskar dig"

När du säger "Jag vet inte hur/vart man ska gå " säger Allah:
"Jag ska visa dig vägen"


När du säger "Vilken väg har Gud för mig?" säger Allah:
"Ta den islamska vägen".


Och när du verkligen vill veta allt annat som Allah vill berätta för dig, LÄS KORANEN, där finner du allt. Allaho akbar! // Syster A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0