Vart får jag allt ifrån?

Assalamo aleykom mina ärade bröder och dyrbaraste systrar! Hoppas att allt är bra med er inshaAllah, och att ni får en härlig söndag samt fortsättning! Ibland brukar jag få frågor om vart jag får allt ifrån, alla mina tankar, åsikter och hur jag kan argumentera. Förutom verser från koranen , hadither, och föreläsningar så får jag allt från LIVET. Tro mig, jag är precis som vilken tjej som helst. Jag studerar, träffar vänner, umgås med familjen, går på föreläsningar, kollar på vissa serier osv osv. Jag får allt ifrån när jag är ute, när jag stöter på folk och jag ser vad som händer i olika situationer. Jag tror inte att olika saker har hänt mig mer än någon annan, men jag har fått se och höra mycket som väcker mina tankar och mitt intresse. Och när jag blir nyfiken så vill jag oftast ta reda på mer och försöker göra det. Sen, när jag lyssnar på föreläsningar så får jag så mycket inspiration! Det är sant. Jag tror dessutom att det är många som också har en hel del åsikter om olika saker och ting, men kanske inte visar de på samma sätt som mig? Man lär sig så mycket bara man öppnar ögonen! :-) / Syster A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0