Döm aldrig någon!

En läkare kom in i sjukhuset i hast efter att ha efterlyst en snar operation. Han svarade på samtalet så fort som möjligt, bytte kläder och gick direkt till operation blocket. Han hittade pojkens pappa går och kommer i hallen väntar på läkaren. Gång att se honom, skrek pappa:
"Varför tog du all denna tid att komma? Vet du inte att min sons liv är i fara? Ni inte har känslan av ansvar?"

Läkaren log och sa:
"Jag är ledsen, jag var inte på sjukhuset och jag kom det snabbaste jag kunde efter att ha fått ett samtal ...... Och nu önskar jag er lugna ner för att jag kan utföra mitt arbete"

"Lugna ner dig! Vad händer om din son var i detta rum just nu, skulle du lugna ner dig? Om din son dör nu vad ska ni göra?" sade fadern argt

Läkaren log igen och svarade: "Jag skall säga vad Gud säger i sin Heliga Bok [Vem, när katastrofen slår dem, säger,". Ja vi tillhör Allah, och faktiskt till Honom kommer vi att återvända "] inte den troende har något men detta? läkaren inte kan förlänga liv. Gå och gör Dua för din son, ska vi göra vårt bästa i Shaa Allah "

"Att ge råd när vi inte är berörda är så lätt", mumlade fadern.

Operationen tog några timmar som läkaren gick ut glad,
"Al-Hamdulillah är din son frälst!" Och utan att vänta faderns svar han bar på väg att köra "Om du har några frågor, fråga sköterskan!"

"Varför är han så arrogant? Han kunde inte vänta några minuter för att jag frågar om min sons tillstånd", kommenterade fadern när man ser sjuksköterskan minuter efter att läkaren lämnat.

Sköterskan svarade, tårar kommer ner hennes ansikte:. "Hans son dog igår i en trafikolycka, var han i begravningen då vi kallade honom för din sons operation och nu när han räddade din sons liv, lämnade han kör för att avsluta sin sons begravning. "

Döm aldrig någon ..... eftersom du aldrig vet hur deras liv är och vad de går igenom!

Kommentarer
Postat av: Asha

Subhanallah, så sant. Endast Gud kan döma oss!

2011-12-12 @ 18:18:40
URL: http://dreamhopebelieve.blogg.se/
Postat av: slingersnoken

Subhanallah <3

underbart skrivet... stämmer så väl.

Kram M

2011-12-13 @ 09:17:59
URL: http://slingersnoken.blogspot.com/
Postat av: Syster A

Åh, tack så hjärtligt! :-)

2011-12-17 @ 21:26:23
URL: http://lyckaniislam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0