Kloka ord

Som min pappa alltid brukar säga "Ingen är tacksam. Alla bara klagar hela tiden när vi egentligen har så mycket. På min tid accepterade man situationen som den var, åt bröd och spelade fotboll på gatan med papper som en boll, och sa al-hamdulillah för allt. Man var lycklig för det lilla man hade. Vad har hänt idag? " SubhanAllah det är faktiskt sant. Vi bor i ett ganska fattigt område där i hemlandet, men jag lovar er... Varje gång jag är där får man en helt annan känsla. Trots det lilla man har är alla så lyckliga. Vart har de hittat den lyckan? Varför är de lyckligare där är här? Pengar är inte allt, så är det bara. Man blir egentligen inte lycklig av pengar. Det vi verkligen behöver är kärlek och respekt! Och vi får aldrig glömma att tacka vår Herre hur vi än mår, kom ihåg att Han ständigt prövar oss och att det kunde ha varit värre. Så, al-hamdulillah! / Syster A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0