LONG TIME!

ALL LOV PRIS OCH TACKSAMHET TILLKOMMER ALLAH (SWT), VI TACKAR HONOM BER HONOM OM FÖRLÅTELSE OCH BER HONOM OM SKYDD. JAG BEVITTNAR ATT DET INTE FINNS NÅGON GUDOM VÄRD DYRKAN FÖRUTOM ALLAH (SWT) OCH JAG VITTNAR ATT PROFETEN MUHAMMED (SAW) ÄR HANS SÄNDEBUD.

Assalamo Aleykom wa Rahmato Allah underbara läsare! Ni tänker säkert, vilken förklaring kommer de här tjejerna komma med nu då? Vi har varit jätte dåliga på att uppdatera, och egentligen så kan vi inte skylla på något än att vi har slarvat, lite tid har vi alla ju. Måste erkänna också att syster Amina har mashAllah varit 100 gånger duktigare än mig på att uppdatera. Ska göra mitt bästa nu, jag kommer inte uppdatera varje dag men ska inshAllah åtminstonde försöka uppdatera på helger eller minst 2 gånger i veckan i alla fall. Jag tror att alla har det fullt upp med plugg just nu, men vi måste kämpa inshAllah! Själv så går jag sista året men det är faktiskt inte så mycket plugg som jag trodde Al-hamdulillah! :)

Det är Jomo'a idag :) och glöm inte att skicka välsignelser till vår älskade Profet (SAW): "Allahumma Salli wa Salim wa Barik 'ala Sayidina Muhammad" och glöm inte heller att läsa Surat Al-Kahf, och kom inte med att du inte kan läsa arabiska för en lösning hittar man alltid, så har man viljan så kan man inshAllah!

Här har ni en hemsida där Surat Al-Kahf står på latinska bokstäver:

http://www.cmje.org/religious-texts/quran/transliteration/018.php

Och här kan ni lyssna på en av mina favoriter, Sheikh Abderrahman Soudais. Han har en väldigt vacker röst mashAllah!

http://www.youtube.com/watch?v=sMU2cG_ID-c

Önskar er alla en välsignad fredag, Fi amanillah!




// Syster S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0