Nyårsfest?

ALL LOV PRIS OCH TACKSAMHET TILLKOMMER ALLAH (SWT), VI TACKAR HONOM BER HONOM OM FÖRLÅTELSE OCH BER HONOM OM SKYDD. JAG BEVITTNAR ATT DET INTE FINNS NÅGON GUDOM VÄRD DYRKAN FÖRUTOM ALLAH (SWT) OCH JAG VITTNAR ATT PROFETEN MUHAMMED (SAW) ÄR HANS SÄNDEBUD.







Jag har planer för er förresten, både för bröder och systrar. Lite skoj samtidigt som man kommer närmare Allah SWT. You know.. Imaan boost!

FÖR SYSTRAR:

Det kommer finnas aktiviteter i Alby Moskén den 31 december, har du facebook så är det bara att checka in "nyårsövernattning för systrar" där får du mer info. Kom igen nu, tvivla inte på att komma det kommer bli superkul!

FÖR BRÖDER: (OBS! Deras grymma marknadsföring)

- Vet du vad som händer den 31a dec??
- Året tar inte slut, eller jo det oxå men jag tänkte på något viktigare!!
- Viktigare än "nyår" :S vad kan de vara??
- Haha bror jag tänkte på övernattningen i stora moskén, de har lovat att den blir tung inshaAllah!! :)
- Juste bror, jazakAllah kher för att du påminde mig, o du vet jag har hört att profeten sa att den som leder/visar/hjälper nån att göra en god gärning de e som om han själv har gjort den!!
- SubhaAllah akhi vilken barmhärtig religion vi har!!

Mer info hittar du på fb "Årliga Imankvällen för Bröder under Nyårsafton".


// Syster S


Kommentarer
Postat av: Leia

Mashallah det är första gången jag hör talas om sådana aktiviteter. Hoppalla som kommer delta får en lyckad natt :)

2011-12-28 @ 01:33:40
URL: http://leiaform.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0