Systerskapet, en så vacker gåva!

Profeten Mohammed (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) sa:

"Man antar sin väns levnadssätt, så man bör vara noga med vilka man väljer till vänner." (Ahmad). Det var det här jag snackade om!

Vem tar du som din syster? Berättar du för dina systrar hur mycket du älskar dem? Glöm inte att göra det! Vet du vad systerskap är? Jag älskar inte mina sytrar bara sådär, jag älskar er för Allahs skull. Ni är sanna gåvor från Allah och jag tackar Honom som gett mig er. Jag har många vänner, men vissa är annorlunda. Mina systrar bryr sig om mig, när jag känner att andra bara struntar i mig. Ni finns där för mig när jag behöver hjälp, när de andra bara drar. Ni förstår mig, när andra inte ens försöker. Ni fyller mitt hjärta när andra gör mig mer stressad. Ni påminner mig om Allah när andra får mig att glömma. Tack för att ni ger mig råd när jag varit så förvirrad. Tack för att ni hjälpt mig hitta min väg när jag varit så vilse. Tack för att ni förlåtit mig när jag har sagt och gjort fel saker. Tack räcker inte ens. Jag ber till Allah att Han ska förlåta oss, vara barmhärtig mot oss, skydda oss, ge oss hälsa och tålamod, och ge oss en plats i Jannah.

 


Jag kan fortsätta hur länge som helst om hur speciellt systerskapet är. När du älskar en syster för Allahs skull, så kan du inte ge henne något vackrare än dina åkallelser. Säg därför såhär till era systrar, och mena det: Må Allah skänka er allt gott, underlätta alla era svårigheter, glädja er genom lydnaden till Honom, skänka er försörjning från håll ni inte ens kan ana, besvara era önskningar om det är gott för er, förlåta er för era synder, stärka banden mellan er och era nära, vägleda alla dem ni älskar till Islams ljus, bevara er från allt ont, ta bort allt det som tynger era hjärtan, och låta er inträda Paradisets portar med mig inshaAllah, och skydda er från det onda, samt ge oss den bästa systerskapen livet ut, Amiiin! // Syster A

Kommentarer
Postat av: Melaika

Jag håller med dig till hundra, systerskap inom islam är så vackert!



Det är första gången jag har sett din blogg och den är jättefin ma sha Allah, må Allah belöna dig syster.

2011-09-18 @ 19:50:55
URL: http://sistersindeen.blogg.se/
Postat av: Syster A

Tack så mycket Melaika! Men vi är faktiskt två som bloggar ;) Amin!

2011-09-18 @ 20:04:31
Postat av: Elin Schwartz

Hej!

Jag heter Elin Schwartz och är nyhetsredaktör på Göteborgs Fria Tidning. Jag håller på med en artikel om Systerskap och undrar därför om någon av er som skriver på denna blogg skulle vara intresserad av att ställa upp på en intervju om systerskap? Senast måndag 27 feb behöver jag svar, ni når mig på elin(snabel-a)goteborgsfria.nu

2012-02-21 @ 18:03:31
URL: http://www.goteborgsfria.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0