Åh Allah förlåt oss...

Assalamo aleykom! Sorry för uppdateringen, har varit rätt upptagen med Stockholmsmässan men al-hamdulillah det har gått bra. Har dessutom prov imorgon så gör dua för mig inshaAllah. Jag tänkte på en grej som jag alltid fastnar på men jag vill få det skrivet. Jag tror inte att det är bara jag som bär på detta utan de flesta. Brukar ni också lägga er men det är era tankar som håller er uppe? Trots att det är kallt, sent och alla sover så är jag oftast vaken och frågar om Allah kan förlåta mig. Han som ser, Han som hör, Han som vet alla synder jag gör. Jag vänder mig till Honom, för att Han ska förlåta alla synder som tynger mitt hjärta. Jag är en syndare. Jag hatar att vara det. Men det är inte bara jag som är det. Vi alla är syndare. Det finns inte någon som är syndfri eftersom ingen är perfekt. Och Allah vet det. Allah som är vår kära Herre, det är inget fel på Honom, det är VI som springer iväg. Det är jag som brukar neka grejer och jag vet att det inte bara är jag utan alla. Snälla Allah, vägled oss. Vägled mig och mina syskon till den rätta och raka vägen. Mina synder är höga som berg, men Din barmhärtighet är så mycket större. Vilka är vi att fortsätta då? Allt jag ber om är att Du älskar oss, vägleder oss, och förlåter oss för alla våra synder. Mitt hjärta vet att dessa synder inte är bra, mitt hjärta sörjer. Jag vet att sheytan (djävulen) vill ta mig, liksom alla andra muslimer. Jag vill ställa allt till rätta. Jag säger till Dig, förlåt våra synder i våra hjärtan, det är därför jag vänder mig till Dig. I hela mitt liv har jag varit så blind, jag vet inte vad jag ska säga, har egentligen ingenting till mitt försvar, jag har varit olydig mot min Herre och förlorat kontrollen. Jag har inte alltid gjort bra saker, och har bara mig själv att skylla. Snälla Allah, ta inte min själ än. Jag vill inte brinna i Din eld. Jag hoppas och ber att Du kommer förlåta mig. Jag dyrkar Dig och ingen annan, men varför syndar vi ändå? Jag är så rädd, och vill inte vara ensam längre. Jag vill förbättras, jag tror alla vill det. Det är något som fattas i mitt liv, jag vet det. Det är dags att göra en förändring på det sättet jag lever mitt liv. Islam kommer inshaAllah guidia oss genom det här. Åh Allah, jag ber dig att ge ljuset i våra liv. Du som är så tålmodig, barmhärtig, förlåtande, Du som prövar dem du älskar. Du som hela tiden testar oss för att se hur vi handlar. Åh Allah, jag ber att Du vägleder och underlättar för mig och mina syskon, vi behöver Dig och ingen annan! // Syster A


Kommentarer
Postat av: Bismillah <3

fin bild:)

2012-02-22 @ 00:08:45
URL: http://quraninswedish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0