Denna söndag

Assalamo aleykom! Min dag blev inte som planerat faktiskt. Jag stressade, åt, bad dohr och sprang till bussen och mötte syster Hanna för att hinna till arabiskan som är i Skärholmen. Vi åkte hela vägen dit (vi bor ju i Haninge) och när vi är i bredäng får vi veta att arabiskan blivit inställd! Fatta hur irriterad man blir för stunden, vi fick veta det sådär sista minuten. För stunden blir man ju lite smått sur, men sen tänker man att så kan det gå, det är Allahs vilja. Och bara ens avsikt räknas hos Allah så varför bli sur? Varje steg man tar till mosken räknas hos Allah så al-hamdulillah vi fick acceptera läget. Vi drog i allafall till Skärholmens moske, vi träffade på några systrar och chillade samt väntade in asr bönen. Efter den ville vi dra till föreläsningen i medborgarplatsens moske, och det var ett ämne som lockade ungdomar kan jag säga! Vi var rätt sena men föreläsningen handlade om Äktenskap. Brukar inte vara på föreläsningarna i medis, men det var ganska många där och föreläsningen var lärorik, synd att vi missade början. Jag tänkte skriva om föreläsningen som hölls idag och om äktenskap, men det är ett så stort ämne haha, måste nog dela upp det eller vad tycker ni? Kom gärna med förslag! Nu ska jag äta, är så hungrig, och tur att morsan har lagat min favoriträtt cous-cous, kommer vräka i mig maten haha! :) // Syster Amina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0