Hadith om livet & döden...

Salam aleykom wr wb mina ärade bröder & dyrbara systrar!
Insha'Allah att ni alla befinner er i bästa skicket och hälsan.
Syster Amina har redan berättat om våran söndag, och nu skall jag ta och berätta om denna hadith som verkligen fick mig att tänka till. Som jag ville dela med mig till er mina dyrbara syskon!
"Abdullah bin 'Umar, må Allah vara nöjd med honom, rapporterade: Allahs Sändebud, frid och välsignelser över honom, sade:
"Var i världen som en främling eller som en resande".
Ibn 'Umar brukade säga:
"När du överlever till kvällen så förvänta dig inte att överleva till morgonen; och när du överlever till morgonen så förvänta dig inte att överleva till kvällen. När du har god hälsa ( gör god gärningar ) innan du blir sjuk; och medan du lever ( gör goda gärningar ) innan döden tar dig"
Må Allah SWT skydda er från allt ont och belöna er allt med det goda insha'Allah!
Nu ska jag titta på min serie sen sova insha'Allah ta hand om er tills dess!
Godnatt :) / Syster Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0