Påminnelse

Assalamo aleykom mina käraste systrar och ärade bröder! Tänkte ge er en påminnelse. Något som i princip drabbar oss alla så därför tar jag upp det. Ni vet, alla brukar tjafsa och ibland leder tjafs till något värre och man blir ovänner. Det kan handla om olika saker, som att tex någon snackade skit om den ena, eller man "tar" killen man gillar från någon, man skvallrar, går bakom ryggen på någon, man blir avundsjuk på någon annana osv osv. Jag vet hur är, ibland är situationen rätt allvarlig. Man är ovänner och vill inte förlåta personen eftersom att den sårat/svikit en rejält. Hur ska man kunna förlåta någon som behandlat en på det sättet man kanske till och med inte förtjänat att bli behandlad på? Men jag säger bara en sak. Det är inte värt det, att ha ovänner, och det spelar ingen roll vilken orsak det än är. Även om det inte är du som har gjort fel, så måste du förlåta. Varför? Varför ska DU förlåta personen som du inte vill ha något att göra med längre?

Låt mig tala om varför. Gör det för Allahs skull. Förlåt för Allahs skull! Allah vill inte att vi ska vara osams med någon. Dessutom slösar man tid på så onödiga grejer. Är personen som svikit dig inte någon för dig, ska du i allafall förlåta. Ni behöver inte vara bästa vänner, men INTE ovänner heller. Varför ska Allah förlåta dig om du inte kan förlåta andra? Förlåt personer så att Allah kan förlåta dig! // Syster A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0