Vem är den rätte?

Känner att jag MÅSTE ta upp det här. Det är många muslimer som gifter sig tidigt (med tanke på att vi inte ska ha pojk/flickvänner) och då väljer man att gifta sig istället. Många ställer sig frågan "vem är den rätte?" i tidig ålder. Först och främst, innan man tänker på äktenskap tycker jag att man ska ta en titt på sig själv och göra en planering, och ställa frågan: är jag verkligen redo? Giftermål innebär en stor förändring i ditt liv. Många ställer en massa krav på sin partner, typ som han ska komma från samma land som mig, han ska vara rik, han måste se bra ut, han ska vara längre än mig, han ska vara rolig, äldre, snäll, ärlig osv osv. Mycket av det här är viktigt, men tänk på det viktigaste. Det viktigaste är att han/hon ska ha stark iman (tro) och ahklaq (beteende/moral)! Tro mig, ni vill inte leva med någon som inte praktiserar religionen som er! Allt det med kultur, utseende osv är bara detaljer. Tänk på att du ska leva med denne resten av livet och det ska vara någon som kan förbättra dig som person och tvärtom! Frågan är bara: vart finns denna person? Allaho Alaam! (Gud vet bäst). / Syster A

Kommentarer
Postat av: LL

heeeelt rätt

2012-02-07 @ 23:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0