Inga ursäkter?

Assalamo aleykom mina ärade bröder och käraste systrar. Hoppas allt är bra med er inshaAllah. SubhanAllah nu var det ett tag sen jag bloggade igen (måste dock påpeka att syster Sundus uppdaterat bättre än mig på sistone) och jag vill inte köra den där stilen med en massa ursäkter och anledningar till varför jag inte tagit min tid för detta. Men, jag har faktiskt haft trubbel med datorerna hemma, har försökt blogga i skolan och hos vänner men det räcker ju inte. Och i helgen träffade jag en syster som jag aldrig träffat förut och hon pratade om denna blogg och blev väldigt glad över att det var jag som blogga. ( Liten värld vi lever i subhanAllah). Hon sa att bloggen hjälpt henne mycket, och jag blev verkligen såå glad, men samtidigt skämdes jag. Hon sa: men Amina, varför bloggar ni inte längre? SubhanAllah vi har ju läsare att tänka på. Sedan tänkte jag på varför jag började blogga överhuvtaget. Inte bara för att sprida min kunskap och göra dawa och få mina underbara syskon till den rätta vägen, utan för mig själv också! Jag själv lär mig mer genom det här. En syster sa till mig att hon också velat börja blogga men inte känner sig tillräckligt kunnig. Hallå? Jag är inte världens kunnigaste heller, men vi alla ska söka kunskap oavsett hur kunniga vi är. Vi ska ALDRIG sluta heller! Islam är våra liv och brett, och det finns så mycket att lära sig. Med detta inlägg tänkte jag be om ursäkt för uppdateringen och meddela er att jag nu ska jag försöka, I'm back! Ska snacka med Sundus också. Det finns inga ursäkter, vi alla har tid. Och jag uppskattar verkligen er sabr, men nu kör vi igång igen inshaAllah! Förresten, glöm inte föreläsningen i Rågsved idag klockan 18.00, föreläsare är broder Yousef och ämnet är bönen, rekommenderas starkt! Vi har börjat med en serie där vi går igenom de fem pelarna i islam, förra veckan var det trosbekännelsen och ikväll är det bönen som sagt, kan tyvärr inte komma ikväll men nästa gång inshaAllah, men åk ni dit om ni inte har andra planer! Fred vare med er / Syster A

Kommentarer
Postat av: nour

Yeeey :D va bra att ni är tillbaka :D

2012-02-01 @ 19:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0